Index | o Slovinsku | fotogalerie zuziq | fotogalerie ond

Cestopis

1.8.2009 - sobota - příjezd, setkání s Natašou a Davidem
     (polojasno a horko)
     Vyráželi jsme z Passau a proto jsme jeli v Rakousku přes Tauernské tunely. Později se ukázalo, že to nebyl nejšťastnější nápad. Tunely zrovna procházejí rekonstrukcí, je průjezdný pouze jeden směr a auta jsou pouštěna střídavě, dávkovány semaforem. Vyčkali jsme si několik cyklů, než jsme konečně po cca třech hodinách mohli pokračovat dál. Veškerá časová rezerva, kterou jsme měli na zastávku na Villachu tím byla tatam a my byli rádi, že jsme včas dorazili do penzionu v Dovje.
     Ubytovali jsme se a vydali se do Kranj, kde má Ondra kamarády - Natašu a Davida. Šli jsme společně na večeři a potom na procházku městem, ve kterém se zrovna konaly slavnosti a všude v ulicích hrála živá hudba. Ještě nám ukázali svůj byteček a potom už jsme se v pozdní noční hodině vydali zpět do penzionu.

2.8.2009 - neděle - koupání a válení
     (skorojasno a 34oC)
     Ráno jsme měli sraz u Bledu s našimi přáteli, vydali jsme se na Bohinj, dojeli až na jeho nejzápadnější část a šli se projít k vodopádu Savica. Potom jsme si našli místecko na východním břehu Bohinjského jezera nedaleko vesnice Stara Fužina a trochu si zalenošili u vody a ve vodě (plavat se moc nedalo, foukal vichr jako před bouří).
     Po malém pikniku jsme se přesunuli k Bledu a i tam si našli pěkné místečko. Tady už se plavat dalo, takže jsme se s Ondrou vydali na ostrůvek uprostřed jezera. To jednoho vysílí, takže nás Nataša s Davidem vzali do jedné cukrárny, do které chodí pouze místní, protože turisti ji ještě neobjevili. Dali jsme si obří dortovou kostku, prý typický Slovinský zákusek. Bez ondrové pomoci bych to tam jedla doteď.

3.8.2009 - pondělí - sprcha na kole
     (přes den neustálé přeháňky, večer vytrvalý déšť)
     I přes zamračenou oblohu jsme se vydali na kola. No, první déšť nás chytl už v Mojstraně, potom několik dalších po cestě a po půl hodině čekání pod stříškou venkovní garáže na nějakém soukromém pozemku jsme to vzdali a usoudili, že počasí dnes cyklistice opravdu nepřeje.
     Uvařili jsme si oběd a vyrazili alespoň někam autem. Zajeli jsme si na Vršič a přejeli až k Soče do vesnice Trenta. Pořád nás stíhaly přeháňky, ale s tím autem na blízku se nějak lépe snášely :o)

4.8.2009 - úterý - zabíjení deštivého dne
     (zataženo, téměř pořád déšť)
     Ráno jsme se vydali do Ljubljany. Procházka nebyla moc příjemná, protože bylo horko a deštivo, takže si člověk připadal jako v prádelně. Díky tomu jsme příliš míst v Ljubljaně neviděli a raději jsme popojeli do města Škofja Loka, které nám doporučil David. To se mi líbilo mnohem víc. Takový náš Český Krumlov. Pěkné historické jádro.

5.8.2009 - středa - cyklovýlet do Itálie
     (polojasno, teplo)
     Počasí se konečně umoudřilo a my se mohli vydat na cyklistický výlet do Itálie k jezerům schovaným v lesích. Dnes jsem se rozhodla zjistit, co znamená nápis na Ondrově dresu. Význam "HOVNO HLODAVCE" mě opravdu pobavil :D
     Nejdříve jsme se stavili u jezer v Kranjské Gore a potom jsme se vydali do Itálie. Cestou zpět k hranicím se ještě Ondra chtěl zastavit v Italském městě Tarvisio. Moc se mi tam nechtělo, protože jsem tušila, že tam nebude nic zajímavé, a nebylo. Zato mě tam ale přepadl pořádný hlad, takže jsme si dali večeři v Ristorante restauraci, ve které neměli pizzu :o)
     Museli jsme brzo do postele, protože jsme si na další den naplánovali výšlap na Triglav, což znamenalo vstávat velmi brzo a nejlépe v 6h už startovat z parkoviště pod Triglavem.

6.8.2009 - čtvrtek - výstup nevýstup
     (polojasno, teplo)
     Vstávali jsme ve 4h a v 6h jsme skutečně startovali z parkoviště pod Triglavem. Na doporučení domácích jsme si vybrali nejvýchodnější startovací bod. Na Triglavský dom jsme dorazili poměrně rychle, po 4,5 hodinách výstupu. Bohužel ale mraky dorazily o nějakou hodinku dřív a stihly se na vrcholu už pěkně uvelebit. Na chvilku se sice roztáhly a ukázaly nám vrchol, ale to byla spíš provokace, protože jsme moc dobře viděli tu další várku mraků, která už spěchala na pomoc zakrýt vrchol a už ho neukázat. Což se jim zhruba za půl hodiny i podařilo.
     Vydali jsme se tedy trochu pozměněnou cestou přes Dom Valentina Staničeho zpět na parkoviště. Doma jsem usnula jako kotě :o)

7.8.2009 - pátek - cyklo na Bled
     (polojasno, horko)
     Ráno jsme sedli na kola a vydali se na Bled, kde jsme si udělali piknik na stejném místě, jako v neděli. Zaplavali jsme si a trochu se pováleli a potom se vydali zase zpět do Dovje. Cestou zpět se mi podařilo vyjet kopec s 18% stoupáním z Zg. Radovny do Mojstrany, ale vyčerpalo mě to tak, že už jsem nezvládla ten z Mojstrany do Dovje :o)
     Večer jsme opět jeli do Kranje za Natašou a Davidem a šli na večeři. Vybrali jsme si s Ondrou jídlo pro dva, maso z grilu. To nebylo pro dva, to bylo pro pětičlenou rodinu!! To normální dva lidi opravdu nemohli sníst. Několik druhů masa, hromada hranolej, dvě omáčky, a my si k tomu dali ještě rajčatový salát. Ale byla jsem za něj vděčná, jedla jsem ho místo hranolek :o) Samozřejmě jsme to nesnědli a nechali si zbytek zabalit domů. Teda nechali, ve Slovinsku to funguje tak, že vám donesou utržený kus alobalu a vy si to na něj naskládáte a zabalíte sami.

8.8.2009 - sobota - návrat do Čech
     (polojasno, cestou průtrž mračen)
     Vyjeli jsme před desátou dopoledne. V autě jsme si pěkně poobědvali maso ze včerejška, bylo dobré i studené. Zato hranolky se nedaly jíst. V Rakousku jsme si projeli pěknou průtrží mračen. Fascinuje mě, že ani takové počasí nepřesvědčí některé řidiče k tomu, aby rozsvítili světla.
     Návrat domů jsme si prodloužili ještě o zastávku u mých rodičů. A bylo další grilované maso :o)