INDEX        CESTOPISY

Morava       17. - 25.8.2013

Letos jsme se vydali na putovní dovolenou na Moravu.
Náš plán byl zdolat nějaké ty vrcholy - tj. projít se přírodou :) a podívat se i do nějakého z moravských měst a zajímavých míst.
idahovy fotky

17.8. - sobota
Jeřáb (Hanušovická vrchovina), Velké Losiny
kemp Vrbno pod Pradědem

Dovolenou jsme zahájili malým výstupem na Jeřáb, což byla příjemná procházka lesem plným borůvek :P s rozhlednou po cestě. Potom jsme přejeli do Velkých Losin, kde jsme se setkali s Věrkou, kde jsme poseděli u zámeckého jezírka, pozorovali, jak lidé překrmují pečivem místní kachny a domluvili plán na zítřejší výstup na Praděd.
    Ubytovali jsme se v kempu ve Vrbně pod Pradědem. Když jsme si stavěli stan, přišel k nám chlapík, který bydlel hned vedle nás, a varoval nás, že osobně proti nám nic nemá, ale doporučil by nám odsunout se trochu dál, protože s nimi ve stanu spí kamarád, který tak neskutečně chrápe, že by se nám taky mohlo stát, že bychom se vůbec nevyspali :) Vzpomněli jsme si na růžu a stan odsunuli o bezpečných 30 metrů dál :)

GPS Jeřáb

18.8. - neděle
Karlova Studánka, Praděd (Hrubý Jeseník)
Kemp Vrbno pod Pradědem

Ráno jsme se sešli v Kralově studánce s Věrkou a vyrazili jsme společně po žluté na Praděd. Cesta byla moc pěkná, taková opičí stezka. Docela se lišila od klasických horských cestiček. Na chatě Barborka jsme si dali vynikající borůvkový koláč a pokračovali ve výstupu. Najednou jsme se ocitli na dálnici. Jinak se ta masa lidí valících se nahoru a dolů nazvat nedá. Inu neděle.
    Cestou dolů se od nás Věrka oddělila, aby si mohla nafotit ještě nějaké další místo a stihla autobus daleko od Karlovy Studánky. Dala si pořádně dlouhou trasu, ale stihla to, holka šikovná :)

GPS Praděd

19.8. - pondělí
Opava, zřícenina hradu Vikštejn, Hradec nad Moravicí
Kemp Kajlovec

Ráno jsme si prohlédli Opavu. Až na plechové ptáky s pohybující se hlavou a plechovým mravenečníkem na náměstí mě město ničím moc nezaujalo. Možná ještě plechovou zeměkoulí ve fontáně :) Potom jsme jeli na zříceninu hradu Vikštejn. Zrovna tam probíhala výstava uměleckých děl nedaleké školy, tak si aspoň mohl idaho strčit hlavu do zadku sarančete :)
    Potom jsme se jeli ubytovat do liduprázdného kempu Kajlovec a těsně před západem slunce jsme stihli zámek v Hradci nad Moravicí. Večer nás potom v kempu zastihla pořádná bouřka. Vážně jsem se divila, že to ten stan za 40 euro ustál bez jediné kapičky skrz :)

20.8. - úterý
Ostrava
Hotelový dům Hlubina

Vydali jsme se do Ostravy. Nejdřív jsme se šli ubytovat do předem zarezervovaného hotelového domu. Už když jsme přicházeli k hotelovému domu, začali jsme mít nepříjemný pocit, že to nebyla nejšťastnější volba. Když jsme vstoupili do našeho pokoje, litovali jsme, že nemáme pořádnou rýmu a nejsme tak trochu slepí. Hlavně jsme potom dlouho litovali, že jsme jim to neomlátili o hlavu, že v tom smradu z cigaret spát nebudeme a ať nám vrátěj peníze. Hotelový dům nefungoval příliš jako hotel, spíš jako ubytovna těch nejchudších .. a podle toho i vypadal ... a smrděl.
    Vydali jsme se do centra města a podle tohoto webu si naplánovali několik procházek podle průvodce. Podívali jsme se na věž nové radnice, dali jsme si domácí pivo Qásek v hospodě Hobit, vynikající žebírka v sousední hospodě u Skákavého koníka, podívali jsme se na nějaké ty památky nebo něčím zajímavé stavby a taky samozřejmě do Vítkovic na vysoké pece. Tam jsme zjistili, co jsme se měli dozvědět dřív. Přímo v areálu funguje nová krásná ubytovna VP1, ve které by nás pokoj na jednu noc vyšel jen o 41Kč dráž než v Hlubině a kvalita a čistota byla nesrovnatelná. Kdybychom neměli oba vypitá dvě piva (tudíž ani jeden z nás už nemohl sednout za volant), tak bychom ještě zkusili Hlubinu reklamovat.
    Procházku jsme zakončili v Porubě, kde jsme poseděli v kavárně na Alšově náměstí a pak jsme se vydali do našeho "úžasného hotelového domu". Celodenní větrání trochu pomohlo zbavit se toho strašného smradu a nakonec jsme to nějak zvládli. Ale nikdy více!

21.8. - středa
Lysá hora (Beskydy), Radegast
Rekreační středisko Skalka

Zaparkovat auto pod lampou má i své nevýhody. Na lampu si rádi sedají holubi a provádějí tam očistu těla. Podle velikosti hovna na mém autě si na tu naší lampu musel sednout nějaký macho holub. No nic, vzali jsme to přes benzinku.
    Dojeli jsme do Ostravice a vydali se na Lysou horu. Počasí bylo pochmurné až kořalečné, ale aspoň byla celkem pěkná mlha v lese. Potom jsme vstoupili do mraku a viditelnost výrazně klesla. Na vrcholu Lysé hory jsem se lekla budovy, která se přede mnou nečekaně objevila :) Myslela jsem si, že na tom kopci nic nestojí, takže mě ta několi metrů vysoká budova, která se najednou přede mě postavila, docela zaskočila :) Dali jsme si bramborový guláš a vydali se zpátky k autu. A cestou jsme fotili a fotili .. tak krásné mlhavé podmínky člověk často nemá. Pro fotografa úplný ráj!
    Ubytovali jsme se a vydali na druhý výšlap, tentokrát na Poustevny a k Radegastu. Nechat tuhle procházku až na večer se vyplatilo hned z několika důvodů. Nemuseli jsme dole platit parkovné, nahoře jsme potkali celkem asi 15 lidí a chytli jsme Radegasta v naprosto skvělém světle zapadajícího slunce. Lepší jsme si to nemohli přát :)

GPS Lysá Hora
GPS Radegast

22.8. - čtvrtek
Javorník (Javorníky)
Kemp Velké Karlovice

Když jsme přijeli do kempu, omluvila se nám paní, že v celých Velkých Karlovicích nejde elektrický proud a že večer ho snad pustí. Vydali jsme se na výstup na Javorník (Malý Javorník). Šli jsme po žluté a zjistili, že žlutá trasa se vyznačuje dvěmi znaky - špatně se hledají značky a je špatně schůdná.
    Z Javorníku jsme se vydali po cyklistické zpět do Velkých Karlovic a našli hospodu, která i přes výpadek proudu točila pivo. Bylo zajímavé sledovat, jak většina obchodů a restaurací zůstala celý den zavřená, bohužel včetně kiosku v kempu.

GPS Javorník

23.8. - pátek
Kelčský Javorník (Hostýnské vrchy), Svatý Hostýn
Kemp Rusava

Naše první zastávka byla na Parkovišti v "obci" Tesák. Odsud jsme se vydali na Kelčský Javorník. Vzhledem k tomu, že už se u nás začínala projevovat únava a bolest kolen z nachozených kilometrů a výškových metrů, rozhodli jsme se na svatý Hostýn vyjet autem opět až večer po opadnutí náporu lidí, a proto jsme se po zdolání vrcholu jeli ubytovat. V kempu bylo dosti omezené sociální zařízení. Sprcha byla jen vytažená voda vedle umýváren, teplota měla asi 10 stupňů a člověk se schoval jen za igelitový závěs. Za celou dobu jsme neviděli nikoho, kdo by se v ní sprchoval, kromě nás :) Kemp byl ale celkem plný, zřejmě díky začínajícímu víkendu.
    Na Svatém Hostýně bylo samozřejmě vše zavřené, stánky sklizené, parkoviště už neplacené a byl tam krásný klid.

GPS Kelčský Javorník

24.8. - sobota
Arboretum Bílá Lhota, hrad Bouzov, Javoříčko, Mohelnice
Kemp Mohelnice

Ráno jsme se stavili v Bílé Lhotě podívat se na Arboretum. Potom jsme přejeli na hrad Bouzov. Zjistili jsme, že jsme podcenili hotovost a začínáme být závislí na výskytu bankomatu. Žádný ale v okolí nebyl, tak jsme se uskromnili. Vydali jsme se na procházku na jeskyně Javoříčko. Až na místě jsem zjistila, že jsem si zapomněla teplé oblečení do jeskyně. V 3/4 kalhotách a v krátkém tričku jsem to opravdu neriskla :( Velká škoda! Vrátili jsme se na Bouzov k autu a nestačili se divit. Na místě bylo neskutečně hodně lidí a aut. Dozvěděli jsme se, že se tam koná celorepublikové setkání horkovzdušných balónů. Chvíli jsme čekali, že něco z té parády taky uvidíme, ale pak už jsme se museli jet ubytovat.
    Přijeli jsme do kempu a slečna se nám omluvila, že zrovna nejde proud. Wtf! Dali jsme si v kiosku lahvové pivo na žízeň a utekli do Mohelnice na točené.

GPS Bouzov

25.8. - neděle
Devět Skal (Žďárské vrchy)

Vstali jsme brzy a vydali se do Žďárských vrchů, abychom zdolali poslední naplánovaný kopec. Procházka po modré na Devět Skal byla příjemná a napočítali jsme cestou opravdu 9 skal :)