index | foto 1| foto 2| panoramata| foto z koniky| mapy

Cestopis - jak vznikal v průběhu pobytu

Sobota - den Z jako start 19.8.2006
Tož vzhledem k nastalým změnám na poslední chvíli nás opět vyjelo celých 6 nadšených lidiček ve dvou autech (to znamená plyn a klimoška vzájemně se neslučující).
Auto 1 - klimatizace, vyjelo v 5.19 hod pražského času ze Lhoty - Micka & Kubajz + plno zbytečných a více zbytečných zbytečností v kufru. Směr Kačerov, kam se metrem v 5.22 měl dořítit nadšený Hanys, který si bral také pár zbytečností, ale o poznání méně. Hanys se o moc neprobral ani po přestupu do našeho červeného Lamba a jeli jsme vstříc novým zážitkům.
Auto 2 - plyn a nadšený Schade & Šárka, navíc také třeba důležité repráčky, komp, svačiny a svačiny ... Tak tohle autíčko mělo větší úkol - proklestit se centrem až na Smíchov a tam vyzvednout čekající, usměvavou a sbalenou Zuzku ... no asi se usmívala i z toho nic netušícího spánku, když jí Šárka zpod okna volala mobilem. Chudinka, bylo 5.40 hod, vyzvednout ji měli v 5.20 a statečně se tím oháněla (Z: co je, vždyť jste mě měli vyzvednout až v 5.20? ... No dyk už je čas. ... Kolik je? Aha, tady asi někomu nezvonil budík... ) [vyrazili jsme jen s 15 minutovým zpožděním :o) ... pozn. Zuzka]
Auta se sešla na D1, když se hledalo nějaký kafé. Ještě se musím pochlubit, že jsem se také statečně držela volantu a občas i přeřadila :o) Jízda autem: horko, horko, i s klimoškou horko, pár psů odvážně běžících do dráhy vozidel, prodej čučorietek a hub ... ubytčo na chatě a vstříc světlým zážitkům.

[autor Micka]

Neděle
Zalovíme v paměti ... jojo, ROZCHOZOVAČKA.
Vzhledem k tomu, že adekvátně se rozchodit znamená znavit tělo, dali jsme vodopád Skok a Bystré sedlo, celkem cca 7 hodin. Budíček tak, aby se odjelo lanovkou v 7.01 hod. Klasicky trochu honička, ale stanuli jsme na startovní čáře.
Bohužel :( maličko jsme začli kopcem (jej KOPEC). Letěli jsme tak rychle, že jsme po prvních pár metrech měli komplet mokrá trika (tedy alespoň někteří :) ) ... Mno, ale to vlastně ještě ani pořádně nebyl kopec. To nás teprve všechno čekalo. Následoval kopec trochu větší a pak další a ještě větší. Stoupali jsme stále výše a pomalu se blížili k sedlu. Funěli jsme jak veliká lokomotiva, ale v dáli už jsme chvílema zahlédli to "sedlo" ... do kterého jsme lezli. Na konci nás čekalo pár řetězů a pak hurá přes kopec. Celé výpravě vévodil Schade a první pohled přes vrchol komentoval slovy: "Ty vole, tak tohle jdeme dolů ... Kurva." Každý další člověk při prvním pohledu také vypustil "Ty vole" a zavěsila to Zuzka, která při přehoupnutí komentovala situaci slovy: "Tak tohle je fakt TY VOLE". Možná to bylo "ty vole" .. krásnej kopec dolů plnej kamenů, šutrů a balvánků. Nakonec to dolů docela šlo, až na tu chatu Pod Soliskem či jak se to jmenovalo, kde končila lanovka a vystupovali z ní samí "turisti" v pravým slova smyslu, v růžových najkách, puma tričkách a džínách. Takže jsme se moc dlouho nezdržovali a pádili dolů na halušky. Haluškočáry nás teda silně táhly :) . Večer jsme dali večerníček . Co se děje v trávě :) vyhrál náš favorit Termit, který má super předjídelní písničku .. "Jabaga Lamba ... udladudla :) " To se prostě nedá napodobit. No jo no, myslím, že to ode dneška bude každej večer před spaním :) No a abych to završila .. tak spát jsme šli se Schadem asi v 7 a ostatní myslím kolem 9 ... no a pak se to pomalu přehouplo .. do

[autor Micka, Šárka]

Pondělí 21.8.
Jóóó ... takže vypadá to, že by to bylo fakt na dlouho, takže to vezmu po skautsku... výstup .STOP. potom výstup .STOP. řetězy .STOP. (zapomněla jsem na symbolický cintorín - celkem děsivý místo). Pak chata Pod Rysmi . STOP. Šerpův čaj .STOP. prosklená kadibouda .STOP. Schade, Míca a Kubajz se rozhodli nejít nahoru .STOP. Já, Zuzka a Hanys vyrážíme hore .STOP. Krásnej výhled .STOP. Po cestě dolů potkáváme Sašu se Sašou .STOP. Dorážíme na halušky v krásném čase .STOP. krásně se napapkáme (Hanys se přepapkává) a pak už se jen lehce necháváme unést zubačkou zpět na chatu. Jsme tak uchození, že Hanys posledních pár metrů bere po 4 :) . Nakonec musím zmínit nezapomenutelné pózování Kubajze pro fotografa (Mícu).. Krásnej večerní záchvat smíchu. Chytila jsem Kubajze krásně z profilu s rukama v kapsách, každý si dokáže představit jaké úžasné "boule" se mu vytvořily v určených místech. Prostě krásnej den ... máme spálený krky, koukáme na termita a plánujeme zítřejší Poprad. Ták jo .. tohle jsou moje pocity a komu se to nelíbí .. ať si něco klíďo dopíše :) pápá UMBALAMBA

Úterý 22.8.
Lehký den v Popradu. Ráno jsme teda ještě vyrazili na lehkou procházku kolem Štrbského plesa .. úplně nejlepší z toho stejnak bylo, jak jsme se snažili naaranžovat fotku seskoku z jednoho betonového poklopu ... no nakonec jsme těch fotek udělali několik a na žádný nejsme v seskoku ... ale pokus byl. (Pokusy byly) :)
No a pak jsme jeli do Popradu, kde jsme byli zklamaný, pač jsme nic nekoupili .. no a pak do Tesca ... JEŽIŠ to bylo něco. Porod, potrat ... hrůza.
Večer ale stál za to. Hoši naši pánové se snažili rozdělat oheň :) chacháá ... Já a Míca jsme si zatim ohřály kuře v mikrovlnce a bylo. No ale nakonec ... Kubajz SRKÁ. Prosím pomoc!!! A teď ... žirafa čumí a strká mi jazyk do nosúúú :) .. NO PROSTĚ nakonec to kuře uvařili na tom grilu pěkně se slaninou a mrkví s česnekem či co .. [byl to nasekaný česnek s paprikou, proto ta barva jako mrkev :o) ... pozn. Zuzka]
Sice je pěkný, že tady zaznamenávám, ale stejně by to chtělo originál hlášky třeba od Hanyse .. o tom, proč mluví Ostravaci kratce a proč holky nemaj camfrlína :)

Středa 23.8.
... Hm hm.. nějak mě opouští pravá ... asi to přenechám zas někomu dalšímu (žejo Míco :) )
Super, mě už dávno opustila pravá i levá. Snažila jsem se odeslat pár pohledů (á cca 7 nebo 8 Sk, k tomu ozubená známka á 18 Sk ... no a pak že máme drahý poštovný, přitom je to co by kamenem dohodil a né jen ... nepřečtu) ... jo, ty pohledy, no nakonec jsem je poslala jinam, než bylo plánováno.
Ještě k tomu včerejšímu grilu ... kluci se fakt snažili, jenže když není sekera ani třísky, není oheň, pak zase bylo ohně moc, slanina propadávala skrz rošt, Zúza brečela kvůli česneku v oku na jedno oko (zas jedna myšlenka), Hanys spravedlivě rozléval víno (Ryzlink a nějaké šedé, bílé nebo nějaké takové). Jenom my s Šárkou si olizovaly prsty a šly spát.
DNES:
Blbý póčo a od toho se vše odvíjelo. Ráno jsme osedlali naše benzínový a plynový oře a jeli jsme do Starého Smokovce, zaparkovali za 160 Sk na den (jedno) a šupem na Hriebenok (nebo Hrebienok, tak nějak) Hamty, hamty, ať mám víc než tamty .. hezky pod lanovkou, lesem a dřív než všichni ostatní. A odtamtud Rainerova chata (tu ostatní přešli, jen já s Kubajzem se šli pokochat). Zamkovského (6x bylinkové té a malá sváča) a směr Laco Kulanga - takový děda, co ve svém volném čase nosí 100 - 200 kg na zádech a nechává se u toho fotit. Laco na chatě u Skalnatého plesa obsluhoval, ale asi nebyl dobrý den -> ani záchod mi neporadil a radši se se mnou nebavil. Ceny jsou na chatě lidové: plakát s jeho rekordy 75,-, Snickers 40,- ... A to už lilo úplně nejvíc a nejhnusnějc, plány byly sice větší, ale po výstupu k WC ztroskotaly, navlékly se rukavice a kulichové a nejkratší cestou pod lanovkou (1 hod 45 min) do Tatr. Lomnice.
Hamy ňamy / hami ňami ... halušky a pirohy ... Opět jinak - jídlo bylo, ale asi tak za hodinu čekání a halušky projistotu zasyrova propasírovali na talíř. No nic moc, budem chodit na staré dobré Pleso. S placením se málem nestihl návrat do Smokovce - očekávaná návštěva cukrárny .. jenže nakonec očekával jen Kubajz a jako jediný si odvezl něco strašně nezdravýho.
Už to stihl i zbaštit.

[autor Míca]

Čtvrtek 24.8.
Hanys: "Ve školce?" (reakce na to, že si Jágr nabalil dvacítku, tak jsem řekla, že když bude takhle postupovat, bude za chvíli ve školce ...)
"Jak se to říká, já nejsem pedofil, já jsem jenom nedočkavej ..."
Cože jsme to dělali ve čtvrtek?!? ... Jóóó už vim. Slavkovskej štít .. 5 hodin výstupu a 3 hodiny sestupu .. k tomu snad ani neni co dodat.

[autor Míca a Šárka]

[Já bych k tomu přece jen něco dodala. Vyjeli jsme velmi časně. Dohnal nás k tomu strach z počasí, které se mělo po poledni kazit. Nakonec jsme se díky budíčku v 5h vyhnuli nejen mrakům, ale též hromadě turistů, kteří se vydali na štít až po příjezdu první lanovky. Díky tomu jsme se také velmi brzy vrátili do naší Zuzanky, osprchovali jsme se a notně znavení a hladoví jsme se vydali zubačkou na Štrbské pleso do hospůdky, ve které na nás vždy čekala příjemná obsluha a výborné jídlo. Po včerejší zkušenosti jsme toto obzvlášť ocenil... pozn. Zuzik].

Pátek 25.8.
(Pátek dopíšu později, páč teď je sobota a Schade už na mě tlačí ať jako že jdu, ale já si musim udělat pár poznámek, jinak zapomenu, co jsme dělali) ... ráno zubajda, vláčkem TEŽáčkem Vyšné Hágy. Pak žlutá až na Batizovský pleso ... dále Tatr. Magistrála na Ostrvu a mega serpentýnama až k Popradskýmu, tam meeting s Kubou a Mícou a pak společně na poslední halušky) .. No ale teď už musim pádit. Schade už fakt nosí věci do auta .. :( Ach jo. Bylo to nějaký krátký. Tak papa milý deníčku a doufám, že tě brzo uvidim v celé tvé kráse :)