poznámky | fotogalerie zuziq | fotogalerie ond | fotografie ostatních

Vysoké Tatry       20.-27.8.2011

Celkem náhodou a neplánovaně jsme se letos vydali do Vysokých Tater. Sezóna už byla v plném proudu, když mi psala NeBi, jestli bychom náhodou nechtěli na týden do Vysokých Tater na chatu Zuzanka, kterou znám, neb jsem v ní už jednou bydlela. Měli ji zamluvenou pro 8 lidí, ale z původní sestavy zůstali sami, všichni ostatní museli odříct, a tak sháněla náhradníky. Okamžitě mě to nadchlo. Skoro už jsem ani nepočítala s tím, že bych mohla někdy chodit po horách, protože Ondra mi takové dovolené bojkotuje. A ač se to zdálo nemožné, opravdu se podařilo sehnat 6 nových lidí. Ondrovi se podařilo přesvědčit kolegu s přítelkyní a poslední pár byla naše těhotná J4nina s manželem, kterým ta dovolená v podstatě vyšla jako líbánky.

Sobota 20.08.
    Cestu tam jsme jeli rozdělení trochu nesouměrně, Ondra, Kai a Isabel jeli z Passau a mě naložili cestou Nebi, David, J4ni a Honza v Humpolci. Cesta v pěti nebyla úplně příjemná, ale přežili jsme ji. Naše skupina, skupina A, dorazila na chatu ve 4 hodiny. Skupina vyjíždějící z Passau, pracovně označená jako skupina B, přijela cca hodinu po nás. Naplnili jedno auto a vyrazili na nákup jídla, my jsme roztopili krb, abychom mohli hned grilovat. Večer jsme si domlouvali plán na následující den a já pochopila, že skupina B nemá v plánu vstávat příliš brzo, protože Urlaub :)

Neděle 21.08.
    Rozdělili jsme se na 3 skupiny. Já s J4ni a s Honzou jsme se vydali na vodopád Skok a Bystré sedlo, NeBi s Davidem do Tatranských Matliaru na kolečko směrem k Zelenému plesu a Ondra, Isabel a Kai se vydali po našich stopách na Bystré sedlo, jenže s několika hodinovým zpožděním. Myslela jsem, že se nakonec všichni sejdeme na Štrbském plese ve Furkotce, ale Ondra tam nedorazili, místo toho se najedli někde v kempu pod naší chatou.

Pondělí 22.08.
    Velmi brzký budíček, protože jsme chtěli na Rysy. Vydali jsme se tam s Davidem a NeBi se od nás oddělila na Štrbském plese, že si pomalu projde trasu lesem mezi plesem a plesem a Symbolický cintorín a sejdeme se na Furkotce. Na Rysy jsme vyběhli docela rychle. I s přestávkou na Žabím plese, kde jsem navíc ještě ztratila polarizační filtr, vracela jsem se pro něj a bohudík ho taky našla, jsme na Chatu pod Rysmi dorazili v 11h. Dali jsme si šerpův čaj, puding a vyrazili na Rysy. Vrchol byl tradičně obležen kvanty lidí. Sestup trval o poznání pomaleji, protože jsme se snažili jít co nejšetrněji ke kolenům, takže jsme se hodně opírali do hůlek. Přibližně v 6h jsme dorazili do Forkotky. NeBi si s námi dala něco k jídlu a mazala dolů, protože už na Štrbském zevlovala několik hodin a už se těšila na sprchu :)
    Původně jsme si mysleli, že Ondra, Isabel a Kai se vydají za námi na Rysy a někde se s nimi mineme, když je cesta nahoru i dolu stejná, ale nakonec se od sebe oddělili, Isabel s puchýřem na noze musela zvolit městský výlet, Kai jel s ní do Popradu a Ondra se sám vydal někam na Skalnaté pleso a vrátil se až poslední zubačkou skoro v 11h večer. J4ni s Honzou se taky pohybovali někde kolem Skalnatého plesa.

Úterý 23.08.
    Na dnešní den jsme měli nakoupené jízdenky na Lanovku na Lomnický štít. Kai nemohl uvěřít, že budeme vstávat až v 9h :) Původně jsem sice chtěla vyjít ke skalnatému plesu pěšky a až odtamtud se svézt lanovkou na vrchol, ale jednak se nenašel nikdo, kdo by se mnou tu cestu šel (a tak brzo) a navíc toho moje nohy a moje koleno měly po výstupu na Rysy docela dost, takže jsem se ráda svezla celou trasu.
    Na Lomnickém štítu jsme měli odkrývající se výhledy. Skrz mraky se nám občas něco ukázalo a jakž takž jsme i něco nafotili. Krátce poté už se obloha zatáhla úplně a když jsme si dávali fazolovou polévku na Skalnatém plese, tak se venku pořádně rozbouřilo a rozpršelo. Déšť jsme přečkali v bufetu a když zase začala fungovat lanovka, vrátili jsme se k autu do Tatranské Lomnice. Přes Tesco v Popradu jsme se vrátili domů do Zuzanky. Po chvíli přišla Isabel, že se od Kaie oddělila, protože ji pořád bolí odřená pata. Odpoledne jsme si pěkně zevlovali u chaty a poslouchali, jak v horách pořád burácí. Opět jsme rozpálili gril. Po osmé hodině přijela zubačka a v ní nejen J4nina s Honzou, ale k našemu milému překvapění i Ondra a Kai. Všichni ale pořádně zmokli. J4ni s Honzou byli na Slavkovském štítu a chytlo je to kousek pod vrcholem při klesání. Kai u nás zatopil v kamnech a snažil se mokré věci usušit. Ale když jim tekla voda z bot, asi to nebylo moc reálné.

Středa 24.08.
    V naší kuchyni mě přivítal strašný puch ze sušících se bot :) I na dnešek byly hlášené odpolední bouřky z tepla, proto jsme se snažili ráno vyrazit brzo a překvapivě se s námi vydal i Ondra. Jeli jsme do Tatranských Matliaru, NeBi si prošla Lomnici a potom električkou popojela do Starého Smokovce, kde si opět prošla město. My jsme se vydali dál směr Zelené pleso, ale David se od nás oddělil u potoka, protože dnešní den pojal fotograficky. K Zelenému plesu jsme tedy dorazili jen s Ondrou. Chvíli jsme tam pobyli a vydali se zpět. Ve Starém Smokovci naložili NeBi a přes Tesco, kde jsme doplnili suroviny na grilování, jsme dojeli domů. Cestou jsme pozorovali, jak v Tatrách opět pořádně řádí bouřka. Stihli jsme to jen tak tak. J4ni s Honzou si dnes dali velmi odpočinkový den, a tak jediní, kdo dneska zmokli, ale zato pořádně, byli Kai s Isabel. Prý si užili i obrovské kroupy. Ve zprávách šéf hasičů v Tatranské Lomnici tvrdil, že takové přívalové deště dlouho nepamatují.

Čtvrtek 25.08.
    Vstávala jsem před sedmou hodinou. Ještě jsem potkala J4ni s Honzou, vyráželi brzo, aby se vyhnuli bouřkám z horka. Já s Davidem jsme vyrazili na Kmeťové vodopády úplně na západě Tater. Rozhodli jsme se nijak to nepřehánět s chozením a většinu času věnovat focení :) Mně se dneska opravdu dařilo. Že jsem si zapomněla GPS mi tolik nevadilo, horší bylo, když jsem zjistila, že se táhnu s foťákem bez karty. Nakonec jsme se dohodli s Davidem, že jsme fotili jeho foťákem s mým objektivem a prohazovali jsme si karty, abychom si fotili opravdu ty svoje fotky. Mě se v jednu chvilku povedlo postavit tak špatně stativ, že se zkácel do potoka a než jsem ho stihla zachytit, už se na půl vteřiny smočil. Rychle jsme vyndali baterku a všechno ze všech stran osušili. Nakonec se dostala voda jen mezi polarizák a UV filtr, do zoomu objektivu a nepatrně i do bajonetu, ale ne dovnitř. Všechno jsme bez problému dofotili, tak snad moje neopatrnost nebude mít vážné následky.
    Na chatu jsme dorazili brzo a jen poslouchali burácení v horách, zevlovali a grilovali.

Pátek 26.08.
    Poslední den jsme si dali odpočinkový. Já, Ondra a David jsme šli na Popradské pleso, v klidu si prošli Symbolický cintorín a po zelené došli zpět na Štrbské. Tam jsme potkali NeBi a ve čtyřech se prošli kolem Štrbského plesa. Dali jsme si se všemi sraz ve Furkotce a k našemu velkému překvapení tam všichni opravdu dorazili. Janče a Honza byli na Velkém Hincově plese, těm ten odpočinkový den úplně nevyšel. Skoro mám pocit, že naše těhotná prošla nejtěžší tůry ze všech :)
    Na chatce všichni nějak padli. Na grilování jsme byli moc unavení a přecpaní :)

Sobota 27.08.
    Ach to balení! Klidně bych tam zůstala ještě týden. V půl 12 jsme předali chatu, rozloučili se a vydali na cestu. J4nina s Honzou si ještě dali sraz s kamarádama na Štrbském plese, takže "pražáci" vyráželi cca hodinu po "pasovácích". V Blavě bylo hrozné dusno, 31 stupňů a pořádný vichr. Najednou začala teplota prudce klesat a mezi Vídní a Linzem už jsme jeli v pořádné bouřce, ze které jsme se dostali až těsně před Passau.